Sabtu, 8 Februari 2014

Catatan datang dari H.A.T.I

Err. Okay. Baru perasan yang dah lama gila tak jenguk blog ni. Last update bulan April. Jelas aku ni yang malas or hidup aku dilanda kesibukan. =.=

Dah lama sebenarnya hendak cakap pasal Hati ni. Maksudnya pasal perasaan. Ecehh. Ini semua sebab jam dah pukul 1 pagi dan bila belek assignment mengantuk pulak. Terberangan sekejap. Fikir balik orang yang datang dan pergi dalam hidup ni. Yang betul-betul kawan. Yang singgah sekejap. Ada jugak yang buat aku sedar tentang perangai sendiri. Jadi, TERIMA KASIH kepada awak semua.





Bila duduk sorang-sorang ni, terfikir pasal diri. Pasal orang sekeliling. Kebanyakan kawan-kawan semua dah ada cop mohor dah. Tinggal nak jadi hak milik je. Hehe. Ada jugak yang baru lepas putus. Tak kesampaian nak menyambung impian. Nak buat macam mana. Takdir tuhan kan?

" Manusia memang akan jatuh langgar  lubang dulu sebelum berjalan dengan lebih berhati-hati." - c/p

Macam aku, bila congak balik, tolak campur bahagi semua ada la dalam 5 tahun hidup "sorang-sorang". Bukan tak pernah jatuh hati, tapi selalunya dia dah berpunya. Tak nak la kacau kan sebab prinsip aku dalam bab ber"kawan" ni

" Kalau kita tak nak orang kacau kita punya, kita JANGAN kacau orang punya." 

Ok. Realiti memang seronok hidup sorang-sorang ni. Kawan dengan siapa-siapa pun tak pa. Tak payah fikir pasal perasaan orang lain. Pasal hati dia tapi HAKIKATNYA, bila dah orang keliling kau semuanya dah ada cop mohor, serius kau akan rasa macam nak ada je. Macam nak je.

Kadang-kadang bila tanya diri aku, aku okay je sorang-sorang. Tapi, kalau dah orang keliling lagi-lagi emak asyik tanya, takut jugak ni. Takut tak ada orang hendak.* err..macam tipu la kan. Hihihi* Tapi kadang-kadang, risau jugak. Lagi risau, bila kawan-kawan dah buat ayat macam ni

" Jemputla datang kenduri kahwin"

" Aku nak tunang dah. Datangla"

Weyh, korang yang kahwin awal or aku yang tak perasan kita makin besar. Sobs sobs sobs.

TAPI, bila aku berfikir  secara rasional, dan cakap dekat diri sendiri

" Hey fatin, kau baru 22 kot. Rileks la"

Aku jadi ok balik. Hati tak tetapkan? Nak buat macam mana. Hati ni memang satu benda yang halus. Boleh berubah. Hehehe.

Selalu pesan dekat kawan aku yang still lagi bujang betul-betul

" Jangan risau. Selagi aku tak de siapa-siapa, kau tak payahla risau tak de orang nak"

Nampak tak? Err..aku yang risau sebenarnya. Tapi tak pe. Bab-bab macam ni tak boleh nak gelojoh orang kata. Kengkawan, perlahan-lahan cari "soulmate" tu. Takut nanti kalau tersilap orang, jatuh tersadung nanti.
=)

p/s : cakap dengan cermin sebenarnya. -_-









Tiada ulasan:

Catat Ulasan